کمپین تابستان داغ تحول ذهن و زندگی

| تا 20% تخفیف استثنایی

جستجو پیشرفته محصولات

نقش پدران می تواند الگوی مثبتی برای یک زندگی سالم باشد

خواندن این مطلب

2 دقیقه

زمان میبرد!

نقش پدران می تواند الگوی مثبتی برای یک زندگی سالم باشد

انتظارات از والدین

مهم است تا تقاضاهای فزاینده از والدین را بشناسیم. اکثر والدین، از جمله پدران، استرس را تجربه می کنند. از نگران بودن در مورد مشکلات مالی تا مسئولیت رفت و آمد فرزندان از مدرسه به کلاسهای ورزشی و … که باعث می شود والدین زیر بار این مسئولیت‌ها احساس آشفتگی کنند.

 

مدیریت استرس

افراد اغلب استرس خود را به روش های ناسالم مثل کشیدن سیگار، نوشیدن الکل و پرخوری مدیریت می کنند. برای والدین، این امر به شکل ویژه تری خطرناک است زیرا رفتارهای آنها به عنوان الگو روی فرزندانشان تاثیر می گذارد. برای مثال، تحقیقات در مورد اپیدمی رو به رشد مرضِ چاقی در نوجوانان نشان می‌دهد که رفتارها، نگرش‌ها و سبک تغذیه والدین بر الگوهای غذایی فرزندانشان تاثیر می‌گذارد. پدران و مادرانی که به دلیل استرس الگوهای غذایی ناسالم دارند، فرزندان خود را بیشتر در معرض خطر؛ به جهت تقلید از این سبک غلط؛ قرار می دهند. همچنین والدینی که مواد مخدر مصرف می کنند باعث می شوند فرزندان هم به پذیرش و تکرار این عادات ناسالم برسند. از سوی دیگر، والدینی که عادات غذایی سالمی دارند و مثلا با ورزش استرس خود را مدیریت می کنند، الگوهای مثبتی را برای پیروی به فرزندان خود ارائه می کنند. بنابراین پدران نقش مهمی در شکل دادن به رفتارهای خوب و بد کودکان، نوجوانان و جوانان خود دارند.

سبک زندگی سالم

در حالی که الگوی مثبت بودن و مدیریت استرس به روش‌های سالم می‌تواند یک کار چالش برانگیز باشد، اما پدران می‌توانند گام‌های کوچکی برای شروع یک زندگی سالم از نظر جسمی و روانی برای خود و فرزندانشان بردارند. بعد از یک روز کاری طولانی، لم دادن روی مبل وسوسه انگیزتر از صحبت با فرزندان است. اما فعال بودن و گذراندن وقت با فرزندان، به شما در ترویج عادات سالم در خانواده کمک می کند. فعالیت بدنی باعث ترشح هورمون اندورفین می شود که به بدن شما انرژی مثبت می دهد و حتی اثرات سمی استرس را نیز کاهش می دهد. پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری با خانواده، بازی با فرزندانتان یا بردن آنها به پیاده‌روی در محله به کاهش استرس شما کمک می‌کند و باعث اهمیت سبک زندگی سالم در فرزندانتان می‌شود. از طریق این فعالیت‌ها، متوجه می شوید که انرژی بیشتری دارید و می توانید برای فرزندانتان الگوی خوبی باشید.

اگر هنوز تحت فشار و استرس هستید، صحبت با یک متخصص سلامت روان، مانند یک روانشناس، می تواند مفید باشد.  روانشناسان از طریق درمان های مختلف برای مدیریت عوامل استرس زا در بهبود زندگی به افراد کمک می کنند. رویکردهای مختلفی برای مدیریت استرس وجود دارد، اما یک روانشناس متبحر بهترین نوع را که با ویژگی ها و ترجیحات فرد مطابقت داشته باشد انتخاب می کند.

درباره نویسنده



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط



دسته بندی مطالب

محصولات جدید

جستجو کنید ...

تبلیغات