کمپین تابستان داغ تحول ذهن و زندگی

| تا 20% تخفیف استثنایی

درمان افسردگی و اضطراب

افسردگی یکی از شایع‌ترین بیماری‌های روانی است که فرد مبتلا دچار نا‌امیدی  است و از زندگی خود لذت نمی برد و احساس پوچی  و بی انگیزگی دارد. این حالات در صورت شدیدتر شدن حتی ممکن است منجر به خودکشی گردد.

از آنجا که فرد افسرده تعابیر نادرستی از وقایع روزمره دارد و نسبت به آنها واکنش های منفی نشان میدهد، تکنیک های درمانی برای فرد مبتلا به افسردگی کمک می‌کند تا نگرش خود را نسبت به وقایع اطراف تغییر دهد و به شکل متفاوتی با اتفاقات برخورد کند تا زندگی سالم‌تری را تجربه کند.

با توجه به شدت بیماری، درمان های متفاوتی برای افسردگی وجود دارد. روش‌های دارویی و روان درمانی با رویکردهای مختلف می تواند به درمان بیماری کمک کند. در بسیاری از موارد که شدت افسردگی کم است می توان با روان درمانی و بدون مصرف دارو برای درمان اقدام کرد. اما اگر علائم افسردگی بسیار شدید باشد، بهتر است در کنار روان درمانی به یک روانپزشک نیز مراجعه نمود.

اضطراب هنگامی در فرد بروز می‌کند که شرایط استرس‌زا در زندگی او بیش از حد طولانی شود یا به‌طور مکرر رخ دهد، در این گونه موارد فرد دچار تنش یا تغییر تنفس یا هر حالت منفی دیگری می گردد که می تواند در زندگی روزمره فرد اختلال ایجاد کند. اضطراب بالا می تواند ریشه بسیاری از بیماری های روانی باشد که به آنها اختلالات اضطرابی گفته می شود از جمله میتوان به افسردگی، وسواس و حملات پانیک اشاره کرد.

یکی از بهترین روش های روان درمانی برای اضطراب و افسردگی روش شناختی-رفتاری یا  (CBT) است. روش دیگری نیز که در زمینه درمان این دو اختلال بسیار موفق بوده نوروفیدبک و تحریک الکتریکی مغز (TES)  می‌باشد.