کمپین تابستان داغ تحول ذهن و زندگی

| تا 20% تخفیف استثنایی

جستجو پیشرفته محصولات

زوج های خوشبخت: چگونه رابطه خود را سالم نگه دارید

خواندن این مطلب

2 دقیقه

زمان میبرد!

زوج های خوشبخت: چگونه رابطه خود را سالم نگه دارید

روابط عاشقانه و رمانتیک برای شادی و رفاه افراد مهم هستند، اما برای حفظ آن باید کارهایی را انجام داد. اقداماتی وجود دارد که می توانید برای داشتن یک رابطه خوب انجام دهید.

صادقانه صحبت کنید

ارتباط بخشی کلیدی از یک رابطه سالم است. زوج های سالم به طور منظم یکدیگر را ارزیابی می کنند و نکته مهم اینجاست که در مورد مسائلی فراتر از موضوعات خانه و تربیت فرزندان با هم صحبت می‌کنند. پس سعی کنید هر روز دقایقی را به صحبت کردن در مورد موضوعات شخصی یا عمیق تر زندگی اختصاص دهید تا با شریک زندگی خود رابطه بهتری بسازید.

این رفتار بدان معنا نیست که از بیان موضوعات دشوار اجتناب کنید. نگرانی یا نگه داشتن مشکلات در درون باعث ایجاد رنجش می شود. پس سعی کنید در مورد موضوعات سخت و دشوار، با مهربانی صحبت کنید. تحقیقات نشان می دهد که نحوه برقراری ارتباط با شریک زندگی تان مهم است و الگوهای ارتباطی منفی، تأثیر منفی بر رابطه می گذارد.

اختلاف نظر بین دو نفر در هر ارتباطی طبیعی است، اما برخی از سبک های رفتاری باعث آسیب زیادی می شوند. زوج هایی که در حین مشاجره از رفتارهای مخرب مانند فریاد زدن، انتقاد شدید از طرف مقابل یا اجتناب از بحث استفاده می کنند، نسبت به زوج هایی که به طور سازنده مباحثه می کنند، احتمال جدایی بیشتری دارند. استفاده از تکنیک های سازنده مانند گوش دادن به نقطه نظرات طرف مقابل و درک احساسات او، برای مقابله با اختلاف نظرها بسیار مفید هستند.

جذاب نگه داشتن رابطه

صمیمی بودن و ارتباط با همسر در بین مشغله های مختلف روزمره از جمله رسیدگی به فرزندان، کار و شغل و سایر تعهدات ممکن است سخت باشد.

اگر همیشه یک فیلم تکراری می بینید یا به همان رستوران همیشگی می‌روید، قرار ملاقات ها کسل کننده میشوند. محققان توصیه می کنند که از روال عادی بیرون بیایید و چیزهای جدید را امتحان کنید. این کارها می تواند شامل رقصیدن، ثبت نام در یک کلاس مشترک یا رفتن به یک پیک نیک دونفره است.

چه زمانی زوج ها باید به دنبال کمک حرفه ای باشند؟

هر رابطه ای فراز و نشیب های خاص خودش را دارد، اما برخی از عوامل مشکلات بیشتری ایجاد می کنند. به عنوان مثال، مشکلات مالی و تصمیمات والدین در مورد آن، بیشتر از موارد دیگر باعث ایجاد تعارضات می گردد. یکی از نشانه های داشتنِ مشکل ، دعواهای تکراری است. در چنین مواردی، روان‌شناسان قادرند به زوج‌ها کمک کنند تا روابطشان را بهبود بخشند و راه‌های سالمی را برای عبور از تعارضات پیدا کنند.

نباید آن قدر بی توجهی نشان دهید تا نشانه هایی از مشکل در رابطه تان پدیدار شود.  نشان داده شده است برنامه‌های آموزشی روابط زناشویی که مهارت‌هایی مانند ارتباط خوب، گوش دادن مؤثر و مهارت مقابله با تعارضات را آموزش می‌دهند، خطر طلاق را کاهش داده اند.

درباره نویسنده



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط



دسته بندی مطالب

محصولات جدید

جستجو کنید ...

تبلیغات